Friday, June 6, 2008

Terus berbohong untuk mu...

Aku sayang betul padamu...bisiknya hampir tidakku terima oleh gegendang telinga, ditambah dengan bunyi derum motokar yang menyaingi kalimat itu. Hampir aku terlepas untuk mendengar kalimat yang dinanti oleh pasangan pungguk dan bulan. Hingga kesedaran memaksa aku untuk memahami bahawa aku mungkin sedang bermimpi.

Aku tahu itu bukan satu kebohongan, tapi aku terus berharap agar itu adalah kebohongan. Ditengah-tengah kemungkinan bahawa kesedihan dan kegembiraan tak mungkin bisa untuk bersatu,aku terus berharap agar kau terus membohongiku. Aku suka jika kau berbohong kepadaku. Dan aku khuatir kiranya kau terus jujur padaku...seperti waktu kelmarin yang kau hadiahkan padaku, kau sekali lagi begitu jujur sedangkan aku berharap kau membohongiku. Aku sekali lagi berharap agar kau berbohong tika suatu detik kau mengucup dahiku dan kau sendiri seolah-olah terkejut mendengarkan apa yang kau ucapkan tika saat itu, terlalu tulus dan jujur..aku terdiam sejenak, duniaku seolah olah berhenti sedetik sunyi dan begitu sepi..

Sungguh, aku merindui kejujuranmu, tapi sungguh bukan itu yang pernah aku harapkan..
Aku manusia yang selalu tidak pernah memahami akan lelah jujurmu, kerana kelelahan yang aku lihat dalam setiap sorotan matamu seperti tidak akan aku fahami untuk selamanya..aku rasakan roda yang kita selalu putarkan sering bergerak lambat, selalu lambat dan terlalu lambat.
Virus yang engkau sebarkan buatku sedikitpun tidak menjejaskan hati ini..

Aku pandang rautmu, dan aku rindukan jujurmu yang selalu..tapi tetapku berharap kau berbohong padaku, kerana aku sering berbohong padamu, aku tidak pernah mungkin akan jujur bila berdepan denganmu...dan aku terusan mengharapkan agar angin terus membawa bohong mu padaku...dan aku akan terus berbohong untuk mu...

No comments: