Thursday, June 19, 2008

Dua Hari yang Penat



Banyak benda nak kena settle minggu ni..dua hari dah aku pi mai pi mai..aku bangun awal hari pertama tu, sebab dah janji dengan kawan aku ju nak pergi buat medical check up..dalam pukul 10 pagi aku pun keluar la rumah naik kereta aku pergi ambik ju..Lepas je ambil ju aku pun terus bagi cadangan pergi buat medical check up di poliklinik kamunting je cepat sikit..kami pun pergi la..punya la ramai manusia..tak sangka pula aku ramai orang sakit pagi tu..masuk-masuk terus pergi kat kaunter tanya orang kat kaunter suruh datang petang pulak..ermmm..takpe la kami pun buat keputusan pergi hospital taiping je..rupanya sekarang ni urusan medical check up semua kat pusat kesihatan yang baru depan doli tu..pergi pergi kat pusat kesihatan tu memang ramai la manusia..tiba-tiba org kat kaunter tu cakap jumpa doktor 3hb..huh lambat tu..dah lepas tarikh daftar..mane bole..dia suruh pergi buat kat kamunting juga..pastu ada la dia bagi 2 3 cadangan yang aku rasa tak relevan untuk kami buat...huh pening2..








last2 aku buat keputusan pergi bank islam dulu betulkan kad bank aku yang rosak..ermm..cakap pasal bank, hari tu aku rasa aku pergi semua bank yang ada kat taiping ni...termasuk la bank islam,cimb, bsn dengan maybank semua gara-gara borang nak buka akaun sspn habis..penat betul hari tu..dah dapat borang pun tak boleh juga nak bagi settle hari tu..sebab nak kena fotostat sampai 3 borang dan beberapa dokumen lain..lagipun tak sempat sebab nak bekejar pergi kamunting buat medical check up...pergi kat poliklinik tu nasib baik la sikit sebab pergi awal pukul 2 kira tak ramai orang la..setengah hari la juga siapkan semua-semua tu..jumpa la macam-macam perangai MA dan juga nurse2 ikut bahagian daripada x-ray sampai la bahagian buat urine test...hehehe.. mengalahkan doktor pun ada diaorang ni..





hehehe..dalam pada dua hari sibuk-sibuk tu, macam-macam perangai manusia kami jumpa..tambah pekerja-pekerja kat kaunter..hehehe maklum la pergi banyak kaunter untuk tanya itu dan ini termasuk la..bank2,hospital2 dan tempat beli insurans Takaful Malaysia..ada yang mesra sangat sampai siap nak tolong hantar hihihi..ada juga yang macam nak marah je bila tanya dan ada yang tak mau layan pun...hehehe penat kot..tapi kot ye pun penat dah kerja kena la buat juga..betul tak..memang jumpa ramai la manusia..dari golongan bawahan termasuk pakcik-pakcik guard hingga la kepada golongan2 profesional seperti doktor dan peguam..hehehe..doktor tu sebab pergi buat medical check up tu la..yang peguam tu pula sebab mintak tolong dia sahkan dokumen2 yang berkenaan..masa tu dah buntu malas nak pergi jumpa penghulu taiping tu. lastly pergi dekat tempat kerja mar je untuk menggunakan hikmat bantuan sahabat ini bagi memudahkan kerja kami disebabkan beliau bekerja di situ..hehehe untung la lawyer tu ada..boleh mintak tolong sah kan kejap..terima kasih la mar kerana membantu..hehehe..



Dalam dua hari tu, setelah kena perli,kena ngorat dan kena marah dengan semua golongan-golongan yang terlibat hehehe settle la semua benda-benda penting..tingal beberapa je lagi perkara, minggu depan kot baru boleh settle semua sebelum masuk daftar 30 hb ni..

2 comments:

umi said...

semoga selamant semuanya !!! yariba yariba

azida rusli said...

amin insyaAllah..moga doaMu sentiasa mengiringiku..hehehe