Tuesday, June 3, 2008

Kembali Berpolitik?? ye ke?!




Mulanya aku tak mahu blog aku ni menjadi wadah menyebarkan dakyah politik,
tapi ada sekumpulan manusia yang melonjakkan rasa di hati ini untuk turut jua menyatakan hal politik..oleh sebab ia telah berjaya melonjak rasa di hati ini maka ku turutkan apa yang hati ini rasa lantaran menarilah jari menaip artikel yang sebenarnya tdk ada hujung pangkal pun ni.

Setelah tamat pengajian sebagai pemegang ijazah sarjana muda dalam bidang yang berkenaan aku mula letih dengan apa yang dikatakan politik, aku mula nak berhenti untuk berehat sekejap.
Tapi yang nyata aku memang tidak boleh berhenti kerana tekanan yang membutuhkan aku untuk terus memperjuangkan apa yang diperjuangkan selama ini.

Mungkin akan ramai yang bertanya apa yang diperjuangkan? kalau itu yang menjadi persoalan maaf aku tidak dapat menjawab.Kerana apa yang diperjuangkan terlalu banyak merangkumi segenap kehidupan.

Yang nyata pada aku kini kita perlu berubah, kita perlu bersatu kerana dengan bersatu kita akan makin kuat. Jangan pandang enteng pada apa yang berlaku, jangan pandang jelik pada setiap manusia yang kita depani seolah-olah kita saja yang bersolat,kita saja yang berpuasa, kita sahajalah yang berusrah,kita saja lah yang pi cedok lauk kat masjid wkt bulan puasa dan menganggap segala-gala yang baik itu hanya dari kita dan yang lainnya itu adalah maksiat.
Jangan kita lupa dengan sikap ini jika kita menang sekalipun kemenanga tidak akan sampai kemana.

Prinsip aku senang..bila kita dah buat pilihan kita teruskan biarpun pahit yang bakal ditelan,
takkan ko nak lari setelah itu yang ko pilih, takkan ko tergamak nak biarkan yang mungkar bagimu itu terus berleluasa lantaran menganggap diri mu terlalu makhruf?? fikirlah sendiri semua ada dalam tangan kita bak kata org timun dengan pisau dah ada kat tangan ko potong la nak potong macam mana pun bagi senang makan. Jangan lari dari kenyataan jangan lari dari perjuangan kiranya yakin dengan matlamat perjuangan..cara yang salah perbetulkan itu yang penting..






No comments: