Wednesday, March 11, 2009

Sup Ayam dan Telur Mata

hehe...tajuk tak tahan..sup ayam telur mata..menu utama aku minggu ni..bukan minggu ni kot tapi sejak dua minggu ni la...lepas-lepas aku kena keracunan makanan, gastrik atau apa2 jela nama yg budak2 ni bagi aku pun tak tau..yang pasti ada suatu hari isnin tu aku terlalu lah sibuk..sebab hari tu aku balik dari ofis Dr Aishah awal kononnye nak buat keje die kat bilik je tapi sebenarnya aku nak menyudahkan keje aku untuk presentation malam esoknye..masa tu satu ape pun tak buat lagi..info pun tak cukup...lagi satu memang tak sempat dah sebab pagi selasa tu aku dah kena ikut Dr Aishah gi hospital kepala batas...so aku pulun jugak la siang hari isnin tu untuk sudah kan semua keje sampai terlupa nak makan + malas nak keluar beli..tak cukup dengan tu sambung pulak sebelah malam dengan coursemate aku nurul buat discusion untuk presentation tu..aleh2 mintak tolong nik je tolong belikan nasi kandar kat khalel sebab senang, mudah dan cepat walaupun mahal skit..huhuhu..


tapi aku tak makan jugak waktu nik datang bawak nasi yang di pesan...dah habis discussion dengan nurul baru aku makan ada la dalam pukul 11 lebih..hahaha..baru lah terasa lapar yang teramat sangat sehingga dengan lahapnye aku makan nasi kandar tu disaksikan oleh nik dan rina..ekekekek...


dalam kol 1 macam tu aku naik lar tido atas katil.tapi dalam jam 3 lebih baru aku boleh lena pusing sana sini susah benor nak lena..tapi aku dikejutkan dengan rasa yang membuak-buak dari dalam perut pada jam 4 pagi..ada satu macam gas yang sedang berperang dari dalam perut..adehh...ada jugak dalam 15 minit tahan..pastu dah tak tahan dah..terus aku bangun gi toilet pukul 4.15 pagi tu untuk menghamburkan segala nasi kandar yang ku telan tadi...huhuhu..muntah memang tak mau2..lama jugak kat dalam toilet..lepas rasa ok aku masuk balik..huh..lepas tu setiap 30 minit aku berulang gi toilet muntah dan dah start cirit birit..huhuhuhu..habis rasa segala tenaga..sebab gas yang nak keluar tu memang tak boleh ditahan2 lagi dah...sampai le ke subuh hari..nasib baik terfikir ada ubat sakit perut dalam laci tu..aku telan la jugak satu paket..takut jugak terjadi benda yang sama dah la nak gi keje kat kepala batas..tapi alhamdulillah masa pagi tu dah takde ape2 berlaku..hehehe..cume memang aku takut nak mengambil makanan..enumerater aku si Thana dah pesan banyak kali makan sikit..tapi aku yang tak nak takut keluar balik...sampai tengah hari aku tak lalu makan..gi makan nasi kerabu dengan nik pun tak habis..hihihi


sejak hari tu tekak aku ni terasa nak makan sup dengan nasi je..pastu telur mata..aku xtau la kenapa..serik kot nak makan benda-benda lain..ada yang kate kena keracunan makanan..ada yang kate kena gastrik sebab tak makan satu hari tetiba makan itu yang membuak tu..hehe aku pun tak tau la mane satu..semalam pun same jugak..lepas kelas teringin nak makan nasi dengan sup ayam dan telur mata...terpaksa la pegi beli kat kedai luar tekun tu walaupun hujan renyai2..hehehe..lagipun ni sebenarnya menu peberet aku jugak dari kecik lagi..kalau sakit ke demam ke mesti arwah tok bagi makan nasi dengan sup tambah kicap sampai banjir satu pinggan..hihih..dah memang hantu makanan berkuah..nak buat macam mana..bawak sampai ke besor ler..ekekek..

No comments: