Wednesday, March 11, 2009

Jangan Tegur!!!..

Last nite aku di ajak oleh jiran sebelah bilik aku Pn Nik Norliati Fitri (hehe..siap name penuh tuh promote2) untuk pergi menonton tayangan perdana filem "Jangan Tegur" di DTSP..penganjur tayangan perdana ni ialah desasiswa saujana kalau tak silap..kebetulan pulak hari tu nik dapat tiga tiket free untuk pergi menonton filem tersebut..katenye anak murid kelas tutornye yang bagi sebab diaorang semua ni tak dapat pergi..last2 minute lecturer buat kelas ganti malam tu..sayang pulak nak tinggal katanye..

Mulanya aku ni malas jugak nak pergi tgk tapi sian pulak kat minah sorang ni macam beria je ajak pergi tengok..tapi ape2 pun kepergian pada malam tu adalah terpulang pada aku sebab malam tu memang hujan renyai2..nak tak nak keputusan ditangan aku sebab aku yang bawak kete..hihihi..

dekat2 nak maghrib tu aku buat la keputusan nak pergi..tiket pulak ada satu lagi lebih nak ajak rina dia balik kampung la pulak..so aku decide ajak mar je pergi..mar pun setuju..lantas lepas maghrib dalam pukul 8.15 kami pun gerak takut tak dapat tempat strategik kate nik..punye la excited die..huhuhu..bila dah sampai tayangan start pukul 9.00 sebab kononye tunggu VIP tapi takde pun VIP yang datang....selalunye ade artis..tapi malam tu tak de pun cuma ade sorang je wakil dari metrowealth production..so tepat pukul 9 start la ceritanye menggunakan set ape tah dipanggilnye yang ditayang dari belakang tu dan juga penggunaan bunyi stereo..yang memang sedia ade di DTSP tu..
baru lima minit mula cerita DTSP dah gegar dengan orang menjerit..termasuklah dua makhluk sebelah aku ni..mar dgn nik la sape lgik...ceh..tadi excited gile nak tgk..baru lima minit dah gelabah bewak sebab ade scene mayat leh bangun jalan2 dan berubah tempat..kehkehkeh...
yang si nik pulak boleh dia suruh buka lampu DTSP..."weh buka la lampu, buka la lampu"..ayat tu je die duk ulang..hahaha..baru 10 minit cerita..jantung dah nak tercabut keluar..siap rase nak duk bawah kerusi katenye..kahkahkah...yang si mar pulak siap angkat kaki letak atas kerusi bila aku tanya kenapa dia kate takut hantu tarik kaki dia..hahahahaha..sebab ada scene dalam toilet tu nampak kaki je berdarah2 tgh berjalan...konon takut hantu tu tarik kaki dia la..hehehe...boleh la pulak...
Lawak gile..cerita not bad la ok..suspen dan terkejut..boleh begegar jantung...ye la terasa kita pulak yang jadi pelakon cerita tu..

aku pun ade jugak terasa seramnye..tapi cover maintain je la..sebab menyampah dengan mamat belakang aku ni belagak macho konon sebelah awek..padahal dia pun takut lagi nak cover dengan mengomel pot pet pot pet macam mak nenek..huh...

apa-apa pun filem ni tak sesuai untuk ditonton oleh ibu2 mengandung dan kanak-kanak tak cukup umur..kang meracau pulak..hehe...'Jangan Tegur' adalah terbitan metrowealth mig..penerbit David Teoh dan pengarah pierre andre bersama dengan script dia tulis..tapi ada jugak dengar kate script ni diciplak dari sorang pelajar ASWARA..tak tau la betul ke tidak..ape2 pun just support industri tanah air la kan..hihihi..

cume...satu je aku sedikit confuse..tajuk macam takde kaitan dengan jalan cerita jer..ape2 pun dinasihatkan pada anda supaya "JANGAN TEGUR"..hahahahahahaha...

4 comments:

Anonymous said...

bestnye dapat tiket free...
tal ajak pun...huhuhu
best tak cte tue
kalo best nak p tgk gak
ahak's

azida rusli said...

tak ajak ye?..hehehe
best ke eh..tah la..tgk la sendiri nnt..;p

Anonymous said...

mar tuh xpengsan ke tgk cte antu tu..
dh la lmah smgat...,,,,
kuikuikui...
best x cte nih??

azida rusli said...

haha..pening2 jugak la masuk kete aku..tingal tak pengsan jerk..mse aku anta blk hostel suh aku tunggu smpai dia masuk bilik dlu..ekekekek