Friday, October 3, 2008

Edisi Raya!!

Raya ruMAh Aku

Dah masuk raye ketiga dah hari ni...rasa mcm sekejap sangat raya, esok lusa dah nak kena blk campus balik smbung semua benda-benda yang tertunggak..but aku still belum decide nak balik hari ape..nak balik sabtu mcm awal sangat..nak balik ahad macam tak sempat pulak keje banyak jugak menanti..hehe...ape2 pun raye la dulu...


raYa rumah Mala

ermm...macam biasa je la aku raya..ala kadar je..tak berapa meriah sangat macam tahun-tahun sebelum ni..maklum la adik beradik tak bape nak ramai..lepas tu tok tokwan pulak dua-dua dah takde so..raya aku mcm biasa dengan mak ayah dan dua lagi adik aku..ada la sedara-sedara datang raya rumah tapi just macam biasa je la...raya kat bandar bukannya nak rasa sangat pun suasana raya..lepas balik sembahyang raya duduk je la rumah mengadap sajian2 tv yang cukup banyak...


Raya Rumah Jue

Bile dah masuk petang raya, ada la kawan-kawan datang bertandang...hehe...kawan yang 1st datang raya ialah pasangan bahagia jue dgn didi..hihihi...semangat datang raya umah aku dgn baju raya sedondon..kehkehkeh..kira dorang la member aku yang 1st datang raya..tapi aku xsempat amik gambor dorang la pulak...sory la..then petang tu aku gi beraya umah sedara2 sebelah ayah aku yang bersepah kat ipoh sane...kira dalam kol 12 la balik rumah..


Rumah Huda@ Kedot

Raya kedua pulak pagi2 tu ada la kwn2 ayh aku datang..chinese..hehe yang lawaknye raya kite dia lak bagi duit raya..siap dalam sampul angpow lagi...hehe tu la majmuknya masyarakat malaysia....jgn la hendaknye ade anasir2 luar boleh meruntuhkan kemajmukan itu...dah petang sikit baru la kawan-kawan lama aku datang rumah beraya...fizah,mala che nor dengan ajim..dorang ni memang tak penah missed dtg umah aku tiap-tiap tahun...harap-harap nanti bila dah kawin pun mcm tu jugak laa..datang raya umah aku bwk laki n ank2..hehehe xlame la tu aku rase...tunggu je raya thn depan sure ada yang dtg raya umah aku bwk husband dorang pulak..amin...hehehe harap2 biar la beranak bercucu pun tradisi mcm ni tetap berterusan demi bersahabatan...tu la untungnye jadi ex smktt ukhwah tu memang sampai sekarang walaupun dah lame tinggal zmn sekolah...sebab memang dah rapat dari sekolah walaupun lain-lain kelas...alhamdulillah sekarang masing-masing dah berjaya dalam bidang masing-masing walaupun zaman sekolah dulu kiteorg la otai kong kelas n sekolah gi mandi kat burmese pool..buas gile mase tu..hahahaha..




Bergambar berSama Tuan Rumah..hehe

Malam raye kedua tu pulak fiqa junior aku kat usm datang rumah dengan family2 dia sekali..heheh terkejut jugak aku walaupun dia memang dah bagitau awal-awal lagi nak dtg ingatkan mak abah die melawak je...tak sangka pulak aku dorang sangup turun taiping..padahal aku kenal fiqa pun baru bape bulan je..bulan 7 hari tu masa aku menyibuk kat orientation week dorang...sejak tu la dia jadi rapat dengan aku semua rahsia dia dlm tgn aku je..hahaha..ape2 pun thanks...sebab datang rumah Raya rUmah Johana..


hahh..masuk raye ketiga ni baru la aku bejalan ke rumah member plak..sebab dah janji dengan dorg sume nak gi rumah dorg pulak...satu ari jugak la aku beraya dengan dorg..lepas satu satu rumah kami pegi...dah bercampur2 dah bahan-bahan dalam perut ni...kenyang gile...huhuhu...alhamdulillah..


Rumah Aku lagi...

rasenye cukup la kot tiga hari aku beraya...tak sedap hati pulak rase nak beraya lama2 sebab ada tanggungjawab yang masih belum selesai...tapi tak tau la kot esok raye keempat ada membe2 ajak gi beraya lagi..hehehe..ape2 pun cukup la..

Ni pun guna tenet nak cari bahan sebenarnya..tapi mood raya tu ada lagi so update la blog ni kejap...teringin jgk nak tulis artikel ilmiah..lame dah tak tulis artikel ilmiah asyik benda-benda santai je..tambah-tambah pulak sekarang ni mcm2 isu...pegi beraya pun isu politik yang menjadi masalah negara buat masa ni selalu je terbangkit..hehehe..tapi tu la still tak tau nak tulis ape..letih nak berbicara soal tu..just stop for a second..


Pada pengunjung-pengunjung setia blog MADRASAH HATI ni Selamat Hari Raya Maaf Zahir Batin...hehe jgn tak tau blog ni ramai peminat setia yang selalu layari dan menanti isu-isu hangat dipasaran tak lama boleh lawan la blog raja petra tu..kehkehkeh...








1 comment:

Anonymous said...

pasangan bahagia? hahaha aminnnn