Saturday, October 4, 2008

Menjauh



Tengah lepak-lepak depan tv dlm bilik tibe-tibe hp aku ni memainkan lagu oh carol nyanyian neil sadaka...(tah kenal tah tidak korang..hehe) menandakan ada mesej yg perlu aku bace la...buke2 je inbox tu ada la sorang kawan aku ni anta mesej...bunyi mcm sedih..memang sedih pun kot hehehe..

"sedihkan, kalau orang yang rapat dengan kita tiba-tiba menjauh..."

ermm...aku pun reply la setelah menyedari bahawa tenagaku diperlukan utk menjadi seorang kaunselor tak bertauliah..heheh...

"a'ah memang la sedih ..nape?sape yang menjauh?"

tapi dia tak jawab pun soalan aku yang bertalu-talu tu dia reply dengan ayat yang senada je mcm mesej dia memula tadi...

" sedihkan bila dulu kite la tempat die bercerita ttg semua benda tp skrg die dah tak perlukan kite lagi...sikit kenangan pun die tak pernah nak ingat ttg mase dulu...mungkin dia tak boleh nak lupe semua tu tapi die buat2 lupe...yang paling menyedihkan bile kite tak tahu ape salah kite sampai die jadi kecik hati dan menjauh mcm ni..."


eheh..aku pun jadi blur bile die reply mesej mcm tu..ape sgt la yang aku boleh cakap kat dia..cuma suruh tak payah fikir sgt je la..aku tahu dia kuat sebab tu aku cakap mcm tu kat dia..lagipun dia tak cerita ape2 pun pasal tu..cuma dia mesej nak kongsi rasa je la kot..aku pun tak salahkan dia la...takde la pulak pegi paksa dia cerita kenapa..kalau agak2 rasa nak cerita, cerita je la..aku ni pn pendengar yang baik disamping buat partime jadi pemerhati bebas...kehkehkeh...

tapi aku memang setuju dengan dia la..kalau dulu memang baik gile..tibe2 jadik tak rapat dan makin jauh..memang la terasa..tak kisah la dengan siapa pun, kawan ke..girlfren,boyfren adik beradik asalkan dia dinamakan manusia memang sedih laa...tambah-tambah kalau kita sendiri tak tau ape salah kite dan tertanya-tanya sendiri...huh...macam mana pun aku tahu kawan aku tu tabah dan kuat macam aku..kehkehkeh..kejap je sedihnya..sebab...tau sebab ape...? satu je 'ikhlas' aku tau dia selalu ikhlas dalam berkawan..bila hati ikhlas pandangan hati tu jadi bersih tanpa syak wasangka dan mudah untuk sedih itu luntur tanpa pencuci vanishhh...hahahaha

p/s : cerita adalah rekaan semata-mata tiada kena mengena dengan sape2...hehehe..jgn marah ye... :-p

No comments: