Tuesday, October 14, 2008

Bahang PRK

adeh...bahang Pilihanraya Kampus (PRK) mcm dah dekat..dengar cerita kat sesetengah kampus dah start penamaan calon..confirm berkempen sakan la pasni..tapi usm belum lagi..tapi aku sure la budak-budak undergraduate memang dah tertanya-tanya sapa la bakal MPP mereka tahun ni..sejak-sejak bulan puasa lagi aku sure semua pihak dah bertungkus lumus memperkenalkan calon depa kat student-student supaya depa kenai muka-muka ni dan nanti pangkah la calon tu..tiap-tiap tahun mcm tu..pi je la tengok kat masjid usm tu..budak-budak yang dok pi tolong cedok lauk masa buka puasa tu la yang naik jadi calon nanti..tak pun tengok la kat banner2 salam ramadhan ke banner selamat hari raya ke ade je la terpampang muke2 yang tibe-tibe mencari publisiti (mencapup)..ehehe..semua tu memang jadi tiap-tiap tahun..tak payah la nak heran...bahang semakin terasa..sayangnye kali ni aku tak dapat nak join aktiviti berkempen PRK ni hehehe...maklum la bdk2 postgraduate tak dibenarkan mengundi pun...hahaha dan aku cuma menjadi pemerhati bebas dari jauh...tak sabar nak tengok waktu rapat umum, semua duk jual minyak masing-masing...ada yang perangai macam hantu dan ada pulak yang perangai mcm ustaz ustazah...aku dulu pun pernah kena sound dengan sorang budak ni yang ala2 ustazah la...sebab aku perangai macam hantu kot..hahaha sekali die jampi daaa kat aku..hahaha..tapi aku tak amik peduli pun...biasa la time mcm tu memang provoke habis...tapi kan aku ni takde la hantu sangat..pas je rapat umum tu aku pi cari budak tu mintak maaf sebab terkasar bahasa la konon..padahal aku x kacau die pun die je yang datang sound aku..hehehe..tapi minah ni ok la..dia pun mintak maaf juga yang jadi masalahnya member2 dia pulak sound aku..kehkehkeh..tapi aku buat tak peduli je..sebab aku tau aku ni tak la jahat sangat saje nak provoke je...cuma kawan minah tu je yang emo tak bertempat..hehe biaq la kat dia...dah jadi kenangan manis PRK dah bagi aku...serius aku rindu zaman2 bergiat aktif dalam politik kampus dulu..hahaha (aktif ke pun) hehehe...banyak pengalaman pahit manis...pengalaman bekerja dan berkorban dalam parti...pengalaman kena maki hamun kena perli..hahaha semua ada...buat rakan2 seperjuangan yang masih aktif...teruskan perjuangan doaku mengiringi perjuangan kalian..terima kasih atas pengalaman pahit manis yang tercipta.. :)

No comments: