Saturday, April 4, 2009

"..Buat Pasport.."

my 1st entry in april...hehe..selepas pencapaian entry yang agk memberangsangkan dalam bulan march here i'm come out again to post another entry of our activities...hehehe...atas permintaan sicret admirer and pembaca setia for this blog yang tak nak ngaku selalu bace blog aku hihihi..aku post la jgk entry berkaitan kami yg baru pergi buat group pasport untuk melancong ke medan akhir bln april ni...hahaha..weh ape reward utk aku post pic korang dalam blog aku haaa? belanjain aku di pajak ikan ya buk..huhu..
ok by da way tak last friday kiteorg gi buat group pasport untuk gi medan under Master of Public Administration Club (MPA) yg bestnye trip kali ini disertai oleh batch kami yg sebaya2 belake..maksud aku batch first year yang spoting berbanding batch 2nd year yg tak tau la nak habaq mcm mana..hehehe..disertai 8-10 org student dan sorang lecturer pengiring Prof Mat.




Huhu..semangat budak-budak ni pegi buat pasport sambil di escot oleh seorang pegawai polis yg baik hati yakni Tuan Azhar..merangkap coursemate dan abg yang baik hati jugak sebab selalu belanje kami makan..ahahaha..so overall process untuk membuat pasport kumpulan ini tidak mengambil masa yang lama sebab ada pegawai polis yg beruniform ini mendesak pegawai-pegawai imegresen tersebut buat keje cepat2..hehehe...ramai jugak orang kt pejabat imegresen tuh..semua pakat nak pergi melancong luar negara agaknya..kebetulan pulak masa tu ada siaran live perlantikan Dato Najib jd Perdana Menteri Malaysia...so ramai lah yang berkumpul kat ruang lobi tu nak tengok tv..termasuk la keluar muke prof atory dalam sesi wawancara dgn MHI pasal perlatikan tu..hehe..banga la kejap tgk lecterur kiteorang dalam tv tuh..hahaha..


Dalam duk sebuk-sebuk wat pasport tu aku boleh pulak dengar sorang pakcik ni buat lawak dengan ada sorang makcik ni....bab ni memang perlu diceritakan ats permintaan seseorang yg meminati blog aku dah suh aku citer.....hehehe..(weh kalo berani tinggal la comment weh) hahaha...by da way memang ketinggalan zaman betul la makcik tuh..satu malaysia ni dah kecoh paklah letak jawatan dia boleh pulak baru tau..pastu dok kecoh2 tanya pakcik tu pasai pa pak lah letak jawapan...laa..awatnya..hehe..kecoh la makcik ni dok tanya...last-last dengan selamber pakcik tu jawab paklah letak jawatan pasai tak lepas buat pasport...ekekekek..




ermm..la ni pegi la mane pun, pejabat imegeresen, hospital semua la duk citer pasal isu ni..takpe kalu rajin nanti aku buat satu entry khas tentang petukaran kepimpinan ni ye..hehehe...lepas settle semua abg azhar ajak gi minum...so ini lah part yg ditunggu2 oleh semua..hehehe...lepas-lepas minum semua kami pun berangkat lah pulang..itu je lah cerite nye..hehehe..


2 comments:

Anonymous said...

weh kan i ckp jgn xposed kan sgt i ni.. kan dah satu malaya tau yg i ni kipas yg xbrape nak sosah mati a.k.a die hard fan blog u ni tau...
huh poyos x.. ni nk mintak royalty ni... hahaha...

azida rusli said...

hehehe..ape barang comment gune anonymous..takut ke weh..hahah...ala dorang xtau la weh u yg mane satu..u nak i xposed ke u yg mane satu sayang..hehehe..i tau u nak kan..shy shy tenuk lak.