Tuesday, April 14, 2009

Bebelan 2 a.m

Berani mati gile, esok malam exm tapi mlm ni still masih boleh nak meng'update' blog siap..actually nothing interesting pun, but feel like to write sOmething here bebeh..saja untuk menghilangkan tekanan, kemalasan dan kemengantukan yang melanda tahap melampaui batas ni, i'm here just to write a simple2 words ...tak de perasaan nak tulis yang berat-berat, tulis berat-berat macam mana pun still masih tak boleh nak mengubah ape-ape terutama mentaliti yang berkarat dan tak boleh nak digilap lagi dah..kalau dah taksub, taksub la jugak..huhu..come on babe, macam give up je bunyi..nop..bkn give up, cuma berhenti seketika dan berehat serta ingin tunggu dan lihat..itu aje..sebab manusia ni banyak perangainya and its dificult to understand and to be understood...huhu..
heh..sekali lagi dalam life yang dah nak menghampiri suku abad ini aku terjumpa dengan manusia-manusia poyos and pozer..wah..dah lama tak guna perkataan tu, teringat lak zaman-zaman hip hop remaja sekolah-sekolah dulu, zmn2 sangkut towel dekat beg, pakai kasut and beg nike..pastu tah ape2 la lagi...so sekali lagi jumpa manusia-manusia ni..bukan setakat poyo and pozer tapi, belagak bagus, ego, perasan cun dan semua lah yang seangkatan dengannya..hehe..macam sesi melepaskan geram je..tak, bukan, aku tak gado dengan sape2, cuma aku menyampah jer golongan-golongan seperti ni (tidak khusus ditujukan kpd gol. hip hop yer,,ade segolongan yang lain yg seangkatan)..huh..belagaks gilers..konon trendy la sangat, belagak, makan donut tepi jalan tak mau, nak makan big apple, donkin donuts, kopi cik nah tak mau, nak jugak makan kopi stabak..lantak ko lah perut ko, muvi jangan tegor tak mau layan nak jugak nengok muvie fast and furious, lantak ko la jugak...standard2 jugak babe tapi tak payah la nunjuk2 belagak korang tuh..haih..
kalau setakat nak makan big apple aku pun selalu je p beli kat gurney tuh, nak minum kopi stabak bukan setakat secawan aku leh order, cakap je ko nak bape..order!! tapi tak pernah lak aku mengangkat martabat diri dengan menjatuhkan martabat orang lain..tolong la wei..tau la ko ade byk doit..ape kate doit tu ko gi sedekah kat makcik jual donut kat tepi jalan tuh..kalo tak mau donut cucuq keria dia lg sedap dari big apple tu la weh...tak pun kat cik nah pengeluar kopi dapat jugak ko bantu orang melayu...lagi satu kita orang melayu pagi-pagi makan la cara melayu, nasi lemak ke, karipap ke, nasi goreng ke..ini tidak makan sereal..hehe..
aku bukan la nak mengata, lantak korang la nak makan ape, and nak buat ape pun..cume yang aku nyampahnye buat sengap2 dah la takyah la nak kecoh2..watpe ko nak kecoh satu malaya..haih..tak paham betui....hehe..
entah nape la tibe-tibe aku jadik sensitip sikit..padahal sebelum-sebelum ni tak de pun aku nak ambik peduli...jarang aku nak menghamburkan perasaan yang seperti ini menjadi wadah santapan di dalam blog..tapi malam ni terhambur jugak..sebab aku tak suka melayu yang bongkak!! tidak berpijak di bumi yang nyata tatkala bangsa memerlukan kederat korang...babe..bangsa melayu perlu diselamatkan...jangan terlalu indah dibuai mimpi sedangkan bangsa lain dah mula setapak di depan kite..tapi melayu setapak keterbelakang..aku bercakap soal bangsa, ni nanti ada yang kata aku sekular.. memisahkan agama dengan urusan yang lain..lantaklah korang nak cakap ape..aku bercakap soal bangsa melayu ni, bila aku bercakap soal melayu rata2 90% melayu adalah Islam..so tak ade keraguan lagi..di mana sekularnye..melayu perlu diselamatkan tapi bukan isu sains dan matematik tak di ajar dalam bahasa melayu yang jadi persoalan..untuk mendapat kejayaan sesuatu, sesuatu yang lain perlu dikorbankan kawan!!!ko tak akan dapat kejayaan kalau tak berkorbankan sesuatu..
cost benefit analysis ok!!
Bukan nak cakap isu ppsmi jugak ni..tapi nak cakap soal bangsa melayu yang dah huru hara la ni..tu pun nak bongkak lagi..heh tak paham2..
p/s : too be continue..hehehe..insyaAllah..

2 comments:

Wan Fara said...

hihihihihihi
bile kak ida dah membebelll mcm ni la kot :P
pjg glee
tp mmg bernas isinya
tak phm laaaah mlayu nii
nak tggu da jatuh bru nak tkial2 bgn kott

azida rusli said...

haha..itu la fara 1st time nk terhambur kuar jugak bebelan keramat ni..hihihi..
betul la tu kdg2 elok jgk bg jatuh..tpi tu la jtuh ler mcm mane pun..melayu tetap mudah lupe..haih..