Thursday, February 17, 2011

kerja...kerja..kerja..

hi..jumpe lagi..kerap lak aku update blog ni sekarang...i do not know why..tapi aku memang mcm rase nak tulis and update blog..hari ni macam takde ape sangat yang menarik pun..seawal jam tujuh pagi aku dah keluar rumah bum bang bum bang..pukul 2 aku masuk mengajar sampai lebih kurang 4.30..bum bang bum bang gedebak gedebuk dah pukul 5.30 aku clock out balik rumah dalam sejam pastu aku sampai rumah..mandi makan gosok baju study sikit then tido..itulah rutin harian aku..huhu
macam mane pun mai je ofis bagi tadi akma ofis mate aku bagi aku punye attendance.. HR bagi katenye ada satu hari aku balik keja awal 2 minit...huhu 2 minit pun nak kira...mampos macam ni..hikhikhik..so aku kena isi manual attendance and give a reason nape aku buat macam tu..alasan aku bagi aku tak perasan jam kat thumprint machine tu belum pukul 5 tapi jam aku dah pukul 5..lantak korang la nak terima ke tidak alasan aku tu..dorang just nak aku bagi alasan je dan kalau aku tak isi form tu gaji aku kena potong sampai satu hari..bengong tahap ape jer..tension betul la..tapi aku ni takde pilihan..hidup aku ni tak pernah ada pilihan...hohoho..

18.02.2011
Pagi ni aku mai kolej dlm 7.30 still kat batu kawan lagi...tibe2 pagi ni jem pulak..cuak dah aku...takut tak sempat masuk meeting pukul 8.30..ingatkan xcident ke pe...rupenye orang duk buat jalan..adeh..dorang ni time ni gak la nak buat jalan..actually dorg buat jalan tgh malam sampai pagi..pastu pagi ni dorg lambat angkat kon pembahagi jalan tu kot...tu pasal la jem..sebab waktu aku lalu tu dorg duk tengah buka jalan...nasib kejap jer..pastu smpai tempat keja..parking lak takde..tapi aku tunggu gak kot ada nyonya yang dah abeh shopping kat market sebelah tempat keja aku..tak sampai 5 minit ada satu kete kuar..so aku pun apa lagi..masuk gear sambil menekan pedal clutch aku yang baru dengan smooth nye..heheheh aku pun masuk parking..pakcik jaga parking pun dah kenai aku..dia kata "macam besa la noo.."..aku pun "haa pakcik mcm besa tgh hari satgi saya bayaq"..hehe pakcik tu pun dah kenai aku..siap buh resit aku dalam plastik lagi takut kena ujan..hehehe..tak boleh kurang ke pakcik? tiap-tiap hari parking rm5.60 kul 8-5 ptg..hohoho...

masuk ofis...gedabak gedebuk dengan wahida bos panggil nak start meeting..ok jOm..huhu dalam meeting suma dah kena warning jangan lepas budak awal..plg awl pun awal 10minit..hukhukhuk (terasa2...aku lepas awal 30min..) hahaha..ok itu satu hal..pastu dapat tau bulan march kena pi vad soalan final kat shah alam..terima je la...pastu lagi satu aku kena ubah dua tiga soalan exam untuk this coming final..pergghh..ubah on da spot...kena siap cepat sebab hari ni aku balik awai 1.30p.m...dengan pantasnye aku siapkan dan sent kat miss thong..utk hantar balik ke shah alam..haiihh...hari tu masa vad nape la dorang tak ubah siap2..tak pun tlg la ubah..bukan byk pun...dah alang2...hohohoho...




No comments: