Thursday, December 16, 2010

Mampukah Aku Bertahan



Sememangnya lama aku tak meluahkan isi hati ke teratak ini...sesungguhnya kalau mampu untuk dilihat dengan mata kasar berbakul-bakul cerita dan rasa ingin aku sampaikan..Ya Allah diri ini kadang-kadang terlalu rapuh untuk menghadapi dugaan Mu..besarkah dosa ku hingga tidak putus-putus ujian Mu terhadap ku...tidak sekali aku putus asa namun batin ini tidak lagi mampu untuk menahan dan lalui segalanya terasa begitu capek hingga bisa jatuh tersungkur dan rebah...

Ya Allah ukuran apakah yg dinilai untuk ku..hingga tidak putus-putus ujian Mu..Manusia lain hanya mampu melihat namun yang memba
wa beban hanyalah diri ini...sabar sering meniti di mulut-mulut manusia senang sungguh berkata-kata namun hakikat tak semudah ungkapan sabar..

Ya Allah sememangnya aku takut rebah dikala meneruskan perjalanan ini...kuat kan aku hingga ke akhirnya kerana aku takut tidak lagi mampu untuk aku bertahan saat diuji oleh Mu...

1 comment:

Anonymous said...

Yakin dan percaya Tuhan tidak akan memberikan cobaan melebihi kemampuan hambanya ...