Tuesday, June 29, 2010

Pilihlah Untuk Tidak Datang Kalau Melukakan...

Untuk kesekian kalinya...lame dah tak dengar perkataan ego...maaf dalam kepala otak ni ada macam-macam benda...tak dapat nak fikir sebarang bentuk keputusan dan sebagainya..malam ni juga rasa sangat-sangat marah, terasa dan sedih....andai meluahkan rasa hati dalam madrasah hati menjadi suatu yang menyakitkan hati yang lain aku mohon maaf...kerana hanya ini yang aku punya untuk mengubat hati...hati yang gembira, suka dan lebih-lebih lagi duka nestapa dan sedih...hanya madrasah hati yang mampu bertahan dengan kuatnya ego aku...bukan orang lain...andai kata membaca madrasah hati menimbulkan rasa tidak senang, aku mohon jangan bertandang lagi ke sini...tidak pernah aku melarang jauh sekali menghalau tapi andai ada perkara yang menyakitkan di sini..pilihlah untuk tidak datang...jangan diziarah lagi madrasah usang ini..kerna mempertikainya sama seperti mempertikaikan perasaan ini..samalah seperti menambah sakit pada hati ini..kiranya ada yang terasa serta sakit hati aku mohon fahamilah ayat-ayat hati ini yang lebih sakit untuk diluahkan...biarlah..kerana ini rasa hatiku..aku mampu menterjemahkannya dalam bentuk tulisan dan ayat yang cantik tetapi masih tidak mampu untuk mengungkap rahsia hati ini..
Fahamilah...aku hanya punya ini untuk menemani..hanya ini yang tinggal..biarlah tiada yang memahami kelakuanku tapi ada yang memahami hanya ini yang tinggal untuk ku...ziarah lah madrasah usang ini kiranya dirimu mahu belajar sesuatu..ahlan wasahlan wa marhaban bikum aku ucapkan...aku manusia biasa...ada suka...duka..sedih dan marah beserta ego yang memuncak tinggi...bukankah mustahil bagi manusia itu untuk selamanya berasa suka tanpa duka...bukankah buat-buat suka itu lebih tinggi egonya dari mengaku diri sendiri punya ego yang tinggi...
Maafkan aku..kian diri ini terasa dipisahkan oleh dua jambatan kehidupan yang berbeza haluan....haluan yang merekah-rekah penuh ujian dan lopak air mata...seraya kadang-kadang aku terasa seakan-akan bermimpi...namun jika diberikan peluang untukku, izinkanlah mimpi ini berulang...

No comments: