Tuesday, November 25, 2008

Terlintas Kagum


setelah aku tenang-tenang blog ni..rasa lama dah tak post entry..sampai dah naik bersawang dah..sebelum ni banyak je cerita yang menarik yang aku nak kongsi..ye la lepas habis exam hari tu memang merata aku pergi dari mandi laut, sungai sampai la ke sempadan siam..tapi tu la..masa tu memang semangat ingat nak post entry tentang semua tu..tapi bila buka je laptop tak boleh connect wireless..tension betul dan lama kelamaan aku rasa kan cerita tu dah basi..dan tiada lagi keseronokan..hihihi..hatta membuatkan aku sekarang tak tahu nak post tentang apa..otak kosong..hehehe..
Disebabkan otak ni kosong..aku mengambil kesempatan untuk tenang-tenang blog-blog yang dah lama aku tak buka..sungguh up to date blogger2 ni..banyak yang dah berubah ada yang dah tukar template baru..ermm..tenang punya tenang aku terbuka la satu blog member aku..dan aku tengok kat senarai member dekat blog dia ada address blog Dr Hasanah..yups..i'm sure ni Dr Hasanah yang pernah ajar aku paper Munakahad (institusi Kekeluargaan Islam) dulu..aku pernah buka blog ni dulu tapi dah lama tak jenguk...kami panggil dia ustazah Hasanah..ermm..aku tak tau la dia kenal kami ke tidak..sebab memang ramai yang ambil paper tu waktu aku ambil dulu..maklum la belajar bab nikah kawin ni memang la seronok tak ada la yang ponteng kelas..hihihi..tak ngantuk pun masuk kelas tu..hahaha..
Ustazah Hasanah..ermm..aku kira dia seorang yang cekal..masa aku ambil paper dia dulu..dia tengah sarat mengandung anak yang ke berapa aku tak pasti..dan kebetulan sungguh masa tu suami dia meninggal sakit kanser..kagumnya..ustazah muda ni masih datang mengajar tanpa sedikit pun mempamerkan riak sedih pada wajah biarpun hakikatnya hati yang menangis siapa yang tahu...ada beberapa kali hp dia berbunyi masa dalam kelas..dia kata dengan selambanya ni hp suami saya saya kena bawa sebab ramai yang call dia baru meninggal sebab kanser..begitu lancar ayat tu keluar dari mulut Dr Hasanah menyebabkan kami yang ada dalam kelas tu saling berpandangan antara satu sama lain..biarpun kami dah tahu cerita..Ya Allah tabahnya wanita depan aku ni..bukan kami taksub pada beliau tetapi terlintas rasa kagum di dalam diri masing-masing..masa tu aku final year buat degree bawah school of social sciences..sekarang aku dah sambung master.. dan di tempatkan di desasiswa tekun..kebetulan kalau tak silap aku dia felo tekun kot...sebab rumah dia kat tepi blok kami...kali pertama aku nampak dia depan lif dengan anak-anak dia..dan lepas tu aku selalu je la nampak dia kuar gi hantar dan ambil anak sekolah..tengok memang sedih...tapi berat lagi bahu yang memikul..tambahan pula mak ayah dia pun dah tak ada..anak-anak jadi permata hati..pernah beberapa kali dia senyum jumpa kami kat tekun..cuma kami je yang teragak-agak nak tegur..kadang-kadang ada juga kemusykilan tentang agama ada la mulut-mulut yang bagi idea suruh pegi tanya dia tapi sekadar idea je lah tak pernah pun pergi tanya..hahaha...adeh..berat sungguh kalau aku yang tanggung...tabah seorang wanita mungkin lagi tabah dari seorang lelaki..hee.. :)

blog dr hasanah---> http://drhasanah.com/

2 comments:

naseebah (asfal awliya') said...

setujuuuuu..."tabah seorang wanita mungkin lagi tabah dari seorang lelaki"..hee.. :) heheh..emm..cita best utk penulis blog..Dr.hasanah sendiri yg bg link ni kat sy..die kata.."bacala..rasa nak gelak.."... aduh..keabnormalan telah berlaku..hehe..beliau dan makhluk yg tulis komen nih mungkin dlm fasa nak gelak walaupun x patut gelak.. hahaha..kan Dr.H..huhu

azida rusli said...

hahaha..nak gelak eh...adeh..gelak la selagi boleh gelak..anyway thanks sebab sudi melawat blog hamba yang tak seberapa ni..hehehe..pasni segan lak kalo terjumpe Dr H..ekekek..