Monday, July 28, 2008

Trip To Jeniang c";)










haa...atas permintaan cik marhainie noor farhana, aku create la satu entry yg memuatkan gambar-gambar perjalanan kami ke jeniang kedah, bagi menikmati buah-buahan tempatan lantaran musim buah yang sedang rancak sekarang ni..hehehe....perjalanan ke jeniang iaitu ke rumah tuan rumah merangkap tuan punya dusun dan pokok-pokok buah-buahan yakni Shahida telah pun mengambil masa selama 1jam 30 minit macam tu laa...seronok gak bila dapat makan buah yang fresh dipetik terus dari pokok..hihihi









macam-macam buah ada..kira musim buah ni member aku ni kaya la..duit masuk..jadi tokei kebun yang berjaya la lepas habis study hari tu..mana tak nya pokok rambutan je tah bape puluh batang dia pajak kat org..tu belum masuk buah yang lain lagi..baru buah rambutan je..





hehehe..kira berjaya jugak la kawan aku ni mengcapai angan-angan kami nak jadi petani yang berjaya lepas habis belajar..cuma aku je yang belum tercapai lagi nak buka kolam ikan keli..hahaha..angan-angan je pun..



tapi ok la aku ada gak angan-angan mana tau kot tambah sikit usaha lagi boleh berjaya..hihihi siapa tau kan? kira ok gak sebab aku ada cita-cita daripada setengah-setengah manusia tu tau nak mintak je..bak kata pensyarah aku, takde benda yang kita boleh dapat free melainkan kita bayar harga untuk benda tu..hehe pastu satu lagi, kalau nak terus hidup jangan bagi ikan tapi bagi pancing ikan, kalau bagi ikan kejap je boleh habis, tapi kalau bagi pancing ikan boleh memancing lagi..hehe betul tak?!!

5 comments:

umi said...

pos kla sini sikit !!! weh cempedak xder ke? hehe

azida rusli said...

haha..bg alamat email nak pos..hahaha...cempedak ade tp blum masak lagi..hihih

umi said...

teringin tahap gaban nak makan cempedak!!! huarghhh sapa2 yang ada dusun cempedak ajak la haku balik kg korang!!!!!!

Anonymous said...

wargh name aku interframe sguh..artis pn kalah..
besh nye..tringat btol aku kt kicap tok mudim..hahahah

azida rusli said...

keh3..tok mudim wat kicap..nak tempah ke mar?? nanti aku suh shahida order..hehehe