Saturday, September 8, 2012

Redha itu Membahagiakan



Ya Allah...disaat hati kembang dalam pencarian, hanya satu harapanku agar peroleh redha Mu..dengan segala keluhuran dan kebenaran aku benar-benar berharap hanya pada Mu..namun disetiap sayap-sayap takdir yang mengiringi, benar, ada detik-detik kehampaan yang tidak pernah terfikir terjadi...tidak pernah dipinta berlaku..jika setiap hembusan angin itu memahami tentu saja sudah disampai pesan-pesan ini.

Ya Allah..aku belajar untuk redha dengan apa yang Engkau takdirkan..kerana bahagiaku adalah bersama redha iradat Mu..Sesungguhnya Engkau mengetahui apa yang tidak aku ketahui...Demi Engkau yang memiliki hati ini, kehidupan ini, serta nyawaku genggamlah ia agar tidak menjadi debu..genggamlah semuanya agar  bisa untuk bersatu dalam redha Mu..



Ya Allah..Ya Allah..Ya Allah..

Jangan kau jadikan kesedihan ini sebagai satu penyebab menutup keriduanku pada Mu..izinkan aku terus mencari redha Mu bersama doa-doa yang belum Kau makbulkan untuk ku.. Allah.. sesungguhnya jambatan ini terlalu panjang buat ku.. namun Engkau maha mengetahui.. Segala kesedihan, kekecewaan dan kesakitan ini akan berakhir apabila waktu ini berhenti berdetik untukku..beri aku kesempatan untuk melewati hari-hari di atas jambatan yang panjang ini, jangan Kau lalaikan sedetik pun aku dari mengingati Mu..agar aku bahagia melewati saat bertemu Mu...







2 comments:

kisahsicomot said...

walau Redha itu sukar, namun andai dapat digapai, akan terasa kemanisannya sehinggakan terlupa segala kesakitan yang dialami... :)

azida rusli said...

InsyaAllah...semoga redha itu senantiasa bersama setiap detik dan saat.. agr bisa sentiasa berasa kemanisan yg Allah janjikan..insyaAllah :)