Wednesday, August 28, 2013

Nekad...JAKARTA aku datang!!!!

Assalamualaikum :)

Iye-iye aku update lagi...tapi this time bukan nak sambung part 3 Phnom Penh - Siam riep - Ho Chi Minh Part 2 tapi entah rasa nak menulis nak menaip..ok..Aku tak tau sejak bila dan macam mana boleh start benda ni...tapi sememangnya aku dah terkena suatu penyakit yang boleh dianggap serius bangat seh....dan macam addicted...hehehe...nak tau penyakit apa?..penyakit mengigil kalau sebulan dua tak pi travel..adui..aku pun tak paham..segala duit gaji kerja aku bagai nak lebam telah pun aku habiskan dengan travel sampai bangkrap...dan jugak pada si gagah kesayanganku yang selalu bawak aku berjalan..hehe..

Untuk entry kali ni..aku nekad untuk jejakkan kaki ke Jakarta sebagai destinasi solo aku yang pertama...actually tak berniat nak gerak solo..memandangkan rakan-rakan yang sebelum ni jadi rakan travel dah tak mampu nak ikut corak gaya hidup aku yang suka berjalan sakan ni..makanya aku terpaksa la gerak sorang-sorang..teragak-agak aku ni..sebab teragak-agak aku pun post satu status pertanyaan dalam group backpacker female di FB..ramai yang kata ok selamat kalau nak bergerak solo di jakarta..tak kurang jugak yang banyak bagi info tempat-tempat dan beberapa tempat-tempat penginapan...sangat membantu..kiranya dorang ni memang dah tahap backpackers kental la...aku ni baru je nak cuba-cuba..

Tapi confident level tu masih kurang...takut tak berapa nak kental..sebab kadang-kadang rasa sunyi itu sangat menyedihkan...apatah lagi nak pi travel sendirian ke tempat-tempat orang...sapa nak tolong tangkap gambor aku weh....huhuhuh sob..sob..sob...tapi orang kata belum cuba belum tau..orang kata bila jalan sendirian mesti nanti akan ketemu lagi ramai kawan..orang kata bila jalan sendirian itu banyak benda baru yang kita akan belajar..orang la kata..aku belum sampai masa nak kata sebab aku belum try..hehehe..

Tiap-tiap hari la aku duk bukak website air asia tu cek tiket..dari tiket promo...ke super promo dan sampai dah habis promo aku tak beli-beli lagi...hahaha..tapi detik dan waktu ini..ye sekarang ni aku tekad esok petang aku nak booking tiket ke jakarta...tapi kenapa jakarta??



Kenapa JAKARTA?? iye aku sendiri pun tak ada jawapan kenapa jakarta yang aku pilih.. (sebab promo air asia tu je paling murah...hahahaha) tapi terdetik dalam hati ni memang nak sangat meredah kota metropolitan indonesia ni...kenan ke cerita ADA APA DENGAN CINTA la kot ni..entah aku pun tak tau kenapa jakarta..tapi itu yang aku rasa sesuai untuk mulakan travel solo aku...so..insyaAllah...JAKARTA aku datang..!!!

No comments: